דף הבית חקיקה כתבות וידאו מהמגזין שלנו מהתקשורת

הפרד ומשול

מה באמת מעסיק את נבחרי הציבור שלנו?
ממשלה חדשה קמה ואיתה צצים חוקים חדשים אשר מבקשים לדחוק את רגליהן של נשים מהמרחבים הציבוריים. הפעם על הפרק ניסיון של המפלגות הציונות הדתית ויהדות התורה לקדם חוק שלפיו הפרדה מגדרית באירועים ציבוריים על רקע דתי לא תחשב כאפליה. לצערנו, במקום שנבחרי הציבור החרדים יפעלו למען קידום רווחתן של נשים חרדיות הם עוסקים בהכשרת השטח להמשך הדרה של נשים מהמרחבים השונים. כך קורה שהופעות וכנסים לגברים בלבד מתרבים עד לתופעה של שמחת בית השואבה שבה בריכוזים חרדיים מסוימים הרחובות מוקצים לגברים בלבד ולנשים בלבד.

העניין הזה מקומם במיוחד משום שרק לפני שבוע אמר גולדקנופף, יו"ר יהדות התורה, כשנשאל ע"י אריאלה שטרנבך האם יפעל למען נפגעי תקיפה מינית בחברה החרדית? "אנחנו חיים במדינה עם הרבה הרבה בעיות, ולא חייבים לגעת דווקא בבעיה הזאת". לפי איזה סולם ערכים פועלים חברי הכנסת שלנו? האם הבעיות שלנו באמת חשובות להם? זו שאלה שמטרידה רבים ורבות מאיתנו בימים אלו.

אסתי שושן, מנכ"לית נבחרות, התראיינה אמש לערוץ 12 ותיארה את זליגת ההפרדה למרחבים נוספים: "להפרדה יש כוח בלגדול, ככה למשל אפשר לחשוב על רדיו שבו כל השדרנים הם גברים בלבד, כמו שהיה למשל רדיו קול ברמה בתחילת ימיו". לדבריה של שושן זה רק התערבותו של בג"ץ מנעה את המשך האפליה ויפשרה את שילובן של נשים כשדרניות ברדיו החרדי.

לעיתים ההפרדה היא מתבקשת כמו בחופי רחצה המיועדים למגזר הדתי והחרדי, אך במקומות אחרים היא עלולה להזיק. לכן צריך להיות מאוד זהירים כשעוסקים הנושאים האלו, מחשש לפגיעה בזכויותיהן של נשים. הגיעה הזמן שהחלטות מסוג זה לא יהיו נתונות בידיהם של גברים בלבד. צריכות נשים סביב השולחן, ולא רק מעבר למחיצה.