דף הבית כתבות וידאו מהתקשורת

אז מה בתקנון שלך?

המילה הזו עבור נשים חרדיות רבות מלווה באסוציאציות שונות משנות לימודינו בסמינר. משהו בתקנון, תמיד גרם לנו להרגיש שאנחנו קצת לא בסדר. לא בדיוק לפי הספר. תחושה כזו שנרגעה רק כשמשכנו טיפה את החצאית כלפי מטה שתכסה את הברך, ובדקנו שהכפתור העליון בתלבושת סגור היטב.
אבל הפעם בואו נדבר על תקנון מסוג אחר.

תקנון מפלגת ש"ס.
גם אם עיסוק בסוגיות משפטיות וקריאת תקנוני מפלגות הם לא מסוג הדברים שגורמים לכם פרפרים בבטן, אין לנו ספק שתמצאו עניין במה שנחשף בשבוע שעבר בבית המחוזי בירושלים.
לאחר שנשים חרדיות עתרו כנגד מפלגת ש"ס עקב התעלמות חוזרת נשנית מבקשותיהן להיות חברות מפלגה, נחשף שבמפלגה אין בכלל חברים, וזאת בניגוד גמור לתקנון המפלגה עצמה שבו נכתב:"למפלגה יתקבל כחבר כל יהודי אזרח ישראל שומר תורה ומצוות, המכיר ומזדהה עם מטרות המפלגה ושאיפותיה, והמתחייב על פי הצהרה בכתב כפי שתנוסח בטופס שייקבע על ידי הנהלת המפלגה או מי מטעמה, לקבל על עצמו את מרות מועצת חכמי התורה ואת משמעת המפלגה להחלטותיהן בכל ענין, לרבות בעניינים הקשורים לחינוך, והמשלם דמי חבר".

 

אסתי שושן, מנכ"לית ארגון נבחרות, שמלווה את הנשים בתהליך, מספרת בראיון ב"כאן מורשת" על המשמעות החברתית והמשפטית של המהלך, ועל רצונן של נשים חרדיות להיות חלק מהמערכת הפוליטית ולו רק כחברות מפלגה.
מוזמנות ומוזמנים להאזין לראיון.